Vecka 44 närmar sig med stormsteg (hehe)....

....och tentamen x2 likaså!
  • Företagsekonomi A, enkla företaget  9p (inte särskilt enkelt enligt mig), salstenta den 2 november, 14-19 i "Le bunker".
  • Entreprenörskap och nyföretagande 10p, hemtenta till den 3 november 23.59.
Jag har som seniorstudent märkt att "midterm"-tentorna på hösten är de absolut jobbigaste. Till stor del rör det sig om att humöret sjunkigt från glatt, soligt och sommarhögt till grått, ruskigt och höstlågt.

Idag var dock en ljusglimt i den, annars så mörka, sista veckan innan tentamen. Jag vaknade efter att fått sova ut, iaf till 10, och gick upp och kollade lite på nyhetsmorgon. Den överhängande stormvarningen verkade blåst all världens väg och "John Doe" hade tydligen stannat på fika hos "Gudrun" mer söderut i landet.

De två stundande tentorna medförde att jag var tvungen att ta mig till skolan för att få lite studiero och slippa alla andra "saker" som känns viktigare än att plugga. (Städa bakom spisen, surfa oavkortat i 8 timmar, glo på såparepriser från 2004 osv) Ni fattar säkert hur peppad jag var på det.

Laddade upp med lite proviant och begav mig till skolan. Parkerade rumpan utanför L158, där jag de senaste veckrna lärt mig att hantera långhusets oändliga ljud i form av div snack, dörrsmällar osv. Denna dagen var annorlunda, skolan var i stort sett tom (med undantag för bibblan som alltid är välbesökt) och plugget inleddes utan orosmoment. 

83630-24

Hade ett gäng böcker att gå igenom och lära mig hitta i, då FEK A-tentan är en sk "open book"-tenta vilket medför att man får ha textböckerna med sig (inkl formelapendix). Idag glömdes entreprenörskapstentan bort för tillfället och får vänta några dagar till efter Feken. (dvs till några timmar innan inlämning)

Termosen var fylld med kaffe och tillsammans med banan, Red Bull och
nikotinfritt snus var dagens meny komplett. Kom igång ganska bra och och med kroppen full med koffein trillade tiden på snabbt.
Runt 14.30 (ca 3 timmar efter att jag kom till skolan) kom jag på mig själv med att bara sitta och stirra rakt ut genom fönstret.

Hösten på Oru

Någonstans representerade de här två ögonblicksbilderna "Heaven änd hell" just den här dagen. Så illa var det naturligtvis inte, men under de dryga två minuterna mellan 14.30 och 14.32 kändes livet tufft.
Jag öppnade därmed "Den flygande tjuren" och var snabbt tillbaka på banan. Klocka tickade på och vid 16.00 kände jag att jag gjort mitt för dagen.

Trots att tröttheten var påtaglig, tog jag bilen ut till IKEA och spisade en Wallenbergare med mos, ärtor och lingon. Anlednigen till min resa var inte maten, den kom liksom lägligt, då mitt huvudsyfte var att rusta mig inför den stundande tidsomställningen. Väl i kassan hade jag minst 200 värmeljus i olika kulörer och dofter i min gula påse och kände mig tillfreds med livet.

Under kvällen tog jag del av TV4:s underhållningsutbud tillsammans med en sovande flickvän och en 3:a Tullamore Dew. Vid avbrottet för nyheter bakades det en morotskaka med Philly-topping som står och svalnar i skrivande stund! En stor bit av den blir en självklar del i morgondagens "picknickkorg" som tas med till samma plats. (se ovan)

Simma lungt, ta på dig en mössa och se upp för stormen "John Doe"!

// Z //

Kommentarer
Postat av: Martin

Tentan är rätt enkel. Du fixar den säkert!

Postat av: Kellerman

Lycka till

2006-10-30 @ 11:42:14
URL: http://niclaskellerman.com
Postat av: Timhilde

Hi, I just wanted to say that I really like your site!

2008-10-06 @ 11:53:03
URL: http://timhilde.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback