Snus!

Jag har funderat ett tag på att sluta snusa. Egentligen finns det väl inget speciellt skäl, dock kommer en eventuell skattehöjning av snuset påverka privatekonomin i negativ riktning.
Jag har varit lite inne på att trappa ner och försöka att snusa mindre än 4-5 dosor i veckan, men har konstaterat att det troligtivis är svårare än att sluta helt.

Snus

Nu är jag inne på mitt femte snusfria dygn. Det känns väl inte allför bra just nu, men det funkar iaf. Det värsta är att man vill tugga, eller äta på ngt hela tiden och i mitt fall har det blivit vindruvor, tuggummi och choklad. Har kollat runt lite och det finns väl inga direkta belägg för att snuset skulle vara farligt, men ett beroende är ju kostsamt på ett eller annat sätt.
För att inte skjuta iväg rent viktmässigt tänkte jag fresta smaklökarna med en burk Onico (nikotinfritt snus) i eftermiddag, endast pga att det är lördag.

Hoppas man kan ta sig i kragen och klara av det? Den som lever får helt enkelt se!

// Z //

Kommentarer
Postat av: Kellerman

Klart du klarar det! Håller tummarna!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback