Hotelldöden...

Har varit/är inne i en intensiv period av resande i mitt jobb. De som känner till begreppet hotelldöden vet nog vad jag menar. Att sova över på hotell är ganska ok, kanske rent ut sagt kul de första nätterna man är ute. Trevlig frukost, slippa städning osv. I takt med att antalet nätter ökar blir suget efter den egna sängen större och större.



Har haft den här
utsikten några ggr och när man väl gått den knappa kilometern från kontoret är det svårt att ta sig för med ngt annat än att slänga sig på sängen. Som tur är har M:s syster med familj ställt upp som sällskap några kvällar!



Veckan som gått kulminerade i att div godsaker inhandlades för att senare intas på hotellrummet i väntan på fotboll. Dock visade det sig att en av de större hotellkedjorna inte abbonerade på kanal 8. Något som egentligen inte spelade ngn roll i efterhand men jag hade trots allt velat sett matchen mot Ungern.



Som tur är springer man ibland på ett och annat trevligt rum som förgyller den tid man har hemifrån. Fördelen är att veckorna snabbt springer förbi och det är kul att jobba. Nackdelen är att roddandet med flytten intensieras till helgerna samt att det var länge sedan man han med att umgås med vänner och bekanta.



Har hittat en trevlig soffa som jag tror skulle passa hemma. Tror doch plånboken måste fundera ett tag till och växa till sig lite, det är mmycket annat som får pengarna att rulla.

På återseende!

// Z //

Kommentarer
Postat av: Kellerman

Ser inte helt fel ut, men det ar nog som du skriver; borta bra men hemma bast! :D



Skulle iofs inte klaga om jag fick resa lite i jobbet. Men men har ju bara 35tim/vecka sa jag ska val inte klaga.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback