Rustad för vintern...

Idag har det varit hyfsat varmt här i Öret, ca 8 grader. Varmt föresten är kanske att ta i men tidigare i veckan snöade det och var ett par grader under nollan. Jag är fortfarande krasslig och gårdagen spenderades i soffan, Polisskolan i Moskva, JB - Dödlig måltavla mm fick stå för underhållningen. Hoppade över resan till Göteborg vilket natuligtvis var tråkigt.

Som vanligt är det en pärs att byta till vinterdäck och fixa i ordning bilen inför vintern. Som tur är slapp jag det i år då syrran skulle låna bilen till Stockholm i mitten på veckan. Eftersom vädret var hyfsat passade jag på att åka iväg med bilen och få den värsta smutsen avspolad. 



När jag köpte bilen trodde jag att vinterfälgarna var lite smårisiga men efter en ordentlig rengöring visade det sig att de var i toppskick. Det känns nästan lite kul att sätta på vinteruppsättningen och få lite annan karaktär på bilen. Känns inte alls lika tråkigt som att sätta på plåtfälgarna på Forden. Det är nästan så att jag tycker de är snyggare än
sommarfälgarna, trots att jag gillar karaktären på dem också.

Nu ska jag värma en till kopp te och ta tag i hemtentan/hemuppgiften som skall vara inne innan 00.00. Ett par timmar kvar iaf!

*Brrr*

// Z

Kommentarer
Postat av: Kellerman

Ser bra ut Mr. Z! Hoppas att det kommer ordentligt med sno och kyla, sa du far uppleva automat i pa halt vaglag. Helt galet!

Postat av: Nicke (Z)

Hehe, pappa har haft automat sen urminnes tider, och ja, der är galet.. Tur att jag har ett manuellt läge också. Har ni automat?

2008-11-11 @ 17:35:01
Postat av: Kellerman

Har inte automat, men blir troligen tvungen efter bilbyte under våren. Men det är smällar man får ta!

2008-11-12 @ 16:19:36
URL: http://klrmn.blogg.se/
Postat av: Nicke (Z)

Det är riktigt nice, särskilt inne i stan, men även när man ställt in farthållaren på väg mot Arboga.

2008-11-12 @ 18:31:48
Postat av: Kellerman

Det bloggas dåligt, hörru! :D

2008-11-28 @ 19:41:25
URL: http://klrmn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback