Stulen lista - igen!

Tack Martin och Kellerman för att ni delar med er!

För 15 år sedan:
- Körde jag en del moppe.
- Levde jag för skate- och snowboardåkning.
- Lade jag min aktiva skidkarriär på hyllan, iaf mentalt.


För 10 år sedan:
- Var det dags att packa väskan och åka till Boden för 10 månader i Försvarsmaktens tjänst.
- Slutade jag gymnasiet och var lagom skoltrött.
- Var en "fredag-lördag" inte ovanligt.


För 5 år sedan:

- Kände jag att jag gjort mitt inom hemelektronikbranchen.
- Infriade jag ett gammalt löfte om att inleda högre studier innan min 25-års dag.
- Träffade jag min förtrållande sambo.


För 3 år sedan:
- Var det mycket plugg, fika plugg och fika.
- Kände jag att jag valt rätt utbildning.
- Var jag fortfarande kvar i hemelektronikbranchen, fast på deltid.


För 1 år sedan:

- Tog jag en magisterexamen i rättsvetenskap.
- Hade en jättetrevlig fest i samband med det. 
- Sökte jag jobb som en tok!

För 6 månader sedan:

- Fick jag jobb som upphandlare och var tillbaka på känd mark.
- Flyttade jag tillbaka till Örebro efter ett kort gästspel i Karlstad.
- Kände jag att jag gjort rätt karriärval.


För drygt 3 månader sedan:

- Blev jag tillsvidareanställd.
- Var jag i St Anton och åkte skidor.
- Fyllde jag 29.

För 1 månad sedan:
- Köpte jag en ny bil.
- Hälsade vi på hos Tomas och Kristin - det var trevligt värre.
- Insåg jag att det är dags för en/ett större lägenhet/radhus/hus.
 
Igår:
- Var jag i stockholm och höll kurs.
- Var jag förbannad på Preem.
- Somnade jag gott redan innan 22 på hotellet i Uppsala.


Idag:

- Var jag inte längre så arg på Preem då de beklagade det inträffade och hänvisade till motormännen, som var en av deras samarbetspartners.
- Undrar jag varför jag inte flyttade till Uppsala när det var dags för högre studier, iaf när det gäller studentlivet.
- Käkade vi på ett trevligt ställe nere vid Fyrisån, mitt emot Gotlands nation.


image252

I morgon:
- Ska jag hålla dag två av kursen.
- Ska jag för första gången den här veckan sova i min egen säng.
- Ska jag packa om väskan för ytterligare 2 dagar i Stockholm i helgen.
 
Om 1 år:
- Bor vi i ett nyrenoverat radhus med gott om plats att hänga undan grejer.
- Ska jag vara fit for fight för Beach 2009.
- Känner jag att jag utvecklats i mitt arbete och tar nya tag mot högre mål på min arbetsplats.

Det var allt...

// Z //


Kommentarer
Postat av: Tveksam

Hummm det där med radhus är väll inte bestämt???
puss

2008-05-28 @ 22:29:34
Postat av: tomas

Hmm du glömde väll en sak?? Giftemål och barn?? och singelhcp?

2008-05-31 @ 13:50:05
Postat av: Kellerman

Går han i giftestankar eller är det Tomas som yrar (som vanligt) Tjing på re!

Postat av: Alexandervanja

Lovely site keep it i will be back that you.

2009-06-25 @ 13:35:43
URL: http://alexandervanja.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback