Spin off...

Min gode vän Marty bloggade om bensinpriset i detta inlägg.

Som en vidareutveckling av detta inlägg kan jag återberätta det som hänt mig.

I fredags fick jag en pin-kod till mitt Preem-kort. Det stora problemet var att jag aldrig ansökt om eller fått kortet utan fick ngt förbannad ringa runt halva Sverige för att fråga varför detta missöde skett!?
Till en början blir man naturligtvis skraj iom att jag inte fått kortet hemsickat och det är ju inte helt ok om det är någon annan som använder det!  

När jag väl fick tag på personen på kundtjänst hölls följande dialog:


-Hej, Mitt namn är NN och jag har fått hem en pinkod till ett Preem-kort jag inte beställt.
-"Jaha, det kan jag inte hjälpa dig med"
-"Telefonsvararen pånummer # hänvisade till er."
-"Jag kan bara spärra kortet om du vill?"
-JA TACK sa jag naturligtvis!
- "Vill du att jag beställer ett nytt kort?"
-Har du förstått syftet med det här samtalet?
-Jag vill verkligen INTE ha ett Preem-kort

"-Ju får ringa den andra kundtjänsten i morgon och kontrollera hur det gått till."
-Jaja, kortet är iaf spärrat nu!

Nu har jag lagt ner en timme på detta ärende som inte på något sätt initierats av mig själv och känner mig inte sugen på att ta upp tråden i morgon också för att kolla så att ingen tankat en massa i mitt namn.

Kort och gott bojkottar iaf jag Preem med omedelbar verkan!

// Z //


Kommentarer
Postat av: Berg

Så jävla skönt att fler råkar ut för sådana saker som inte går att förklara med annat än att någon borde få "heavy metal up their fucking as"... Jag tycker du ska förfölja de jävlarna på Preem och sedan anmäla skiten ur asen. Nu har du verkligen användning för alla dina lagvrängarkunskaper som du och en del andra kompisar borde besitta...

Önskar dig lycka till...
Upp till kamp!

Postat av: oscar

Jag tror att du har blivit medlem i motormännen ganska nyligen och därför fått en pin-kod. preem samarbetar nämligen med motormännen. Du får 25 öre rabatt på bensinen och 45 öre rabatt på dieseln.

2008-11-18 @ 08:11:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback