Song contest?

Jag är precis hemkommen från en trevlig kväll hos M och C. Vi satt bänkade framför Eurovision Song Contest (ESC) och naturligtvis kändes det som om Sverige iaf hade en liten chans till en fin placering. Jag är inte särskilt mycket för musiken i sig men tävlingar där Sverige är med är för det mesta kul att se.  

Efter att ha hört samtliga bidrag hade jag ett par favoriter, bla Frankrike och Spanien. Sköna låtar som framfördes av sköna personer som inte tog tävlingen på blodigt allvar. När omröstningen väl redovisades upprepade sig kompisröstningen från förra året och snabbt visade det sig att Sveriges bidrag, som på förhand tippats inom topp 5, hade halkat ner bland de fem sista.

Det känns som om Sverige får lida lite för den grannlandsröstning vi hade med de nordiska länderna på 80- och 90-talet. Efter utvecklingen med semifinaler, andra chansen, sista chansen osv borde Sverige inse att schlagertiden är över och skicka bidrag med lite mer underhållande stämpel, tex Markoolio, Fredde Granberg, E-Type och Christer Sjögren så kan vi nog iaf slå årets svaga 18:e plats!

Björn Gustavsson har ju varit på tapeten under ett bra tag nu och han har enligt mig överskattats en del men den
kupp han drog i samband med redovisningen av Sveriges poäng var faktiskt ruggigt bra!  -Go Björn!

Dålig förlorare? - Ja!  =)

// Z //

Kommentarer
Postat av: Imreruth

Very nice and well designed web site. Great content and a fascinating read, keep up the good work and looking forward to more in the future.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback