Året i sammanfattning...

Även jag har valt att sno denna lista av Martin och här kommer den!

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Japp, tog examen från universitetet. Kändes väldigt trevligt efter motsvarande 9 terminers slit.

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Ja, inga mer nyårslöften. Nja slutade ju snusa i slutet av 2006 så det räknar jag in.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Ja, det verkar varit en babyboom i min bekantskapskrets.

4. Dog någon som stod dig nära?
Nej, som tur är.

5. Vilka länder besökte du?
Österrike och ett konstigt land som ligger österut - Öland.

6. Är det något du saknar år 2007 som du vill ha år 2008?
Massor!

7. Vilket datum från år 2007 kommer du alltid att minnas?
1 juni då skolan avslutades.

8. Vad var din största framgång 2007?
Hittade ett jobb som verkar passa ganska bra!

9. Största misstaget?
Att inte väga in det sociala när man tar ett viktigt beslut.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Spridda skurar men inget allvarligt i år, hade ju ett otursår 2006, 2005, 2004.... osv.

11. Bästa köpet?
Den nya datorn tror jag.

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Troligen skräp, bar säkert ut minst ett par påsar om dagen.

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Att jag iaf fick en veckas semester tillsammans med M. Annars var det mest jobb hela sommaren.

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2007?
Svart att säga med "Grace Anatomy" har ju levererat hits löpande.

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Lite gladare har jag nog varit om man nu kan mäta glädje i monetära medel.

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Spelat golf, åkt mer skidor och framförallt tagit var på ledig tid bättre.

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Slöat och surat

18. Hur tillbringade du julen?
I sällskap med min, något splittrade, familj i olika konstellationer.

19. Blev du kär i år?
Nja, det ordnade jag redan 2003 men kärlek växer naturligtvis.

20. Hur många one night stands?
Inga.

21. Favoritprogram på TV?
Scrubs och Lost

22. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Nej och det är tur det.

23. Bästa boken du läste i år?
Allegos - lilla gröna.

24. Största musikaliska upptäckten?
Min "svågers" band.

25. Något du önskade dig och fick?
Jobb.

26. Något du önskade dig men inte fick?
En ny bil! (Jag fick behålla min gamla och serva den för 16432 precis innan jul)

27. Årets bästa film?
Arn (tror jag iaf)

28. Vad gjorde du på din födelsedag 2007?
Käkade en ljuvlig middag på Amano.

29. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Semester.

30. Hur skulle du beskriva din stil år 2007?
Preppy.

31. Vad fick dig att må bra?
Livet.

32. Vilken kändis var du mest sugen på?
Jag var nog mest sugen på choklad så det får väl bli Willy Wonka då.

33. Vilken politisk debatt engagerade dig mest?
klimatet är ju viktigt.

34. Vem saknade du?
Morfar, han var en hyvens karl.

35. De bästa nya människorna du träffade?
Mina arbetskamrater.

36. En värdefull läxa du lärt dig i år?
hmm, svårt?

37. Citera en sångtext som summerar ditt år:
"Get your motor running
Head out on the highway
Looking for adventure
And whatever comes our way"

Tack för ett trevligt år, hoppas 2008 blir något liknande!

// Z //

Kommentarer
Postat av: Daniel

Serva bilen för 16 papp!! Hur lyckas man med det?!?!

//d

Postat av: Bergström

Frågan är inte hur? D, frågan är varför?

2008-01-07 @ 16:34:52
Postat av: Nicke (Z )

Bromsar inkl ok och belägg, bak och fram + handbroms
Kamremssats
1000-mila service
Avgassystem
Hjullager
Vattenpump
Gasdämpare till bakluckan
mm

..många bäckar små...

2008-01-07 @ 22:47:09
Postat av: Daniel

OJ!!
Det var inte illa.
En lite följdfråga då. Hur kör min herre egentligen för att vara tvungen att byta bromsoken?!?! :S

Men som sagt var, många bäckar små. Det rinner till väldigt lätt. Jag ska in med min bil på 10500milaservice imorgon. 2500 försvinner där.

//d

2008-01-08 @ 09:56:17
URL: http://djs.blogg.se
Postat av: Nicke (Z )

Jag kör nog som folk kör mest, -bromsar för löst och skiten rostar. Sen tror jag aldrig de var bytta..

2008-01-08 @ 19:04:55
Postat av: Malin

Allegos lilla gröna, den var klockren du! Ser fram emot uppföljaren. =)

2008-01-09 @ 08:33:52
URL: http://celeritas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback