Modeblogg?

Mr K har påtalat ämet casual friday och hur det tolkas i det kanadensiska skogarna.

Här är ett utdrag av min kommentar på
hans blogg.

"Jag kan bara tala för mig själv, men på min arbetsplats tillämpar iaf jag casual friday. Jag kör ganska preppy med skjorta och dressade byxor, ofta slipover under mån-tors. Kavajen hänger mest i garderoben på jobbet och tas fram när besök vankas.


På fredagarna kan jag skoja till det lite med jeans ibland, men skortan är fortfarande gjuten, dock kanske en mer "ledig" variant.


Jag har valt att låta slipsarna hänga för det mesta men visst kan jag ta på mig en slips på jobbet om något speciellt tillfälle ges. Jag är ju inte ovan med slips direkt! Slips är dock en bra accesoar om man överlag har enfärgade skjortor. Jag å andra sidan har många mönstrade skjortor som kan vara svåra att anpassa och matcha slipsar med.


Ett tillfäle för mer dressad fit (kostym) kör jag när jag på något sett är ute i verksamheten och träffar större mängder med folk, alt vid externa utbildningstillfällen, konferenser och motsv.


Danko Jones (Kanadick) hävdar att vi svenskar ligger 12-18 månader före i modesvängen! Källa: King Magazine.


Med detta avslutar jag dagens spaning!"

// Z //


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback