Helgen - en sammanfattning...

...en sjusovares berättelse.

Fredagen spenderades hemma hos Tompa. På menyn stod jordnötter och Mr Bean och den var en av de bättre filmerna/kortfilmerna. Kände mig ganska seg på kvällen men somnade inte fören vid 1-snåret trots att jag visste att jag skulle upp tidigt.

Lördagsmorgonen blev ganska stressig och med ca 4 timmars sömn i kroppen begav vi oss uppåt Hälleforstrakten. (se tidigare inlägg) Efter det passade Mathias på att bjuda på grillade burgare med diverse tillbehör som satt fint efter att ha spelat 18 hål utan vare sig frukost eller fika. Framåt 17-tiden var jag tillbaka i Öret och hade intentionen om att läsa igenom min opponents uppsats under kvällen. Sagt och gjort lade jag mig i sängen och började läsa, men efter en kvart somnade jag och mer minns jag inte!

Klockan 08,30 på söndagsmorgonen vaknade jag efter att ha slafat i dryga 15 timmar. Tror denna veckas långa dagar fyllda av plugg, bilkörning och golf tagit musten ur mig och sömnen var helt klart välbehövlig. Efter ett par cheeseburgare i magen inleddes dagens trädgårdsarbete hemma hos Mias pappa. Eftersom vi ska ha lite fest där i helgen var det även lite praktiska förberedelser inför det med. Efter lunch satt jag på balkongen en stund och tog igen lite skolarbete.

Nu är det kväll och den vanliga tvättiden är inbokad. Efter en dags "kroppsarbete" i solen känner jag mig ganska dåsig trots att jag vilat för minst en vecka. Ska springa ner till tvättstugan och kolla tvätten snart och sen blir det nog en promenix med Bergove.

Eftersom avslutningsfesten närmar sig ökar också arbetsbördan där. På fredag skall jag tillaga 9 kilo kyckling och se till att tält mm är på plats. Det är kul att så många kan komma dock saknar jag några som inte kan komma pga andra bokningar. Tanken är att ha en drop-in tillställning från 14.00 för de lite äldre och 19.00 för oss lite "yngre".

Såg föresten att Ica sålde svensk färskpotatis för 5,90 kr/kg denna helg och man blir helt klart sugen. Tror jag skall vänta till midsommar trots allt för att inte försöra den där genuina känslan. Nuförtiden kan man ju käka semlor på sommaren och kräftor till påsk så helt viktigt är det väl inte men, nja jag vet inte!?

Sill, sill i dill med potatis till..


// Z //

Ps. Tack Tompa föresten, vi var nog inte hemma då? Söndagsmiddag. Ds.

Kommentarer
Postat av: Ravnyvonne

Very interesting site. I have bookmarked you.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback