Helgen - en sammanfattning...

Denna helg har varit hektisk och gått snabbt.

Fredagskvällen spenderades på
Stalllyktan tillsammans med en av M:s doktorandkompisar med respektive. Maten var hyfsad, inget mer, men ett gott vin drack vi iaf. Efter middagen begav vi oss hem till våningen där mer vin och Örebrospelet [1] väntade. Efter ett gäng timmar hade även whiskeyn korkats upp och när klockan passerat 03,00 bröt vi upp spelet.

Lördagen spenderades i sängen och kvällen och natten innan satt verkligen i huvet. Framåt kvällen kände jag att det var dags för en uppryckning i form av pizza och Red bull-kopior. Sagt och gjort gick jag ner til ICA för att ladda upp förrådet. Där sprang jag på Tompa och Bergarn som var i festartagen. Käkade och tog med mig några bärs bort till Teknisen där allehanda drinkar slukades av "svamparna". Jag fick i mig en halv öl och en grogg - det räckte! Uppsatsarbete väntade dagen efter.

Söndagen blev en bra "skrivardag" och klockan 19,04 skickade jag in mitt slutgiltiga manus till handledaren. HIttade naturligtvis en del slarvfel efteråt men det gör väl jobbet lite roligare för henne med. Sen blev det till att tvätta och kolla på tv. Kände att jag var ganska trött och väntar med den engelska sammanfattnigen fram till opponeringsdagen! Blev lite avundsjuk på Grabbarna Grus som tydligen valde att sitta ute ist!

Hade gärna gått på fotbollen igår. Hörde fansen ända hem till mig! Vilken nick Richardsson!!

Nu är det ny vecka och nya tag. Har precis varit på mcd och inhandlat en frukostmacka med tillhörande ECO-latte. Dagen kommer innehålla korrekturläsning och förhoppningsvis lite mer feedback från handledaren. Sen ska jag stryka skjortan och pressa veck på byxorna för i morgon bär det av till Karlstad på jobbintervju. Ska även passa på att träffa Martin som lovat mig att äta pizza på Vedugnen. Trevligt att träffa den skäggiga mannen, det var ju ett tag sen!

Heja, heja på, heja på ÖSK!


// Z //


1, Örebrospelet är en variant av Monopol med TP-liknande frågor om Örebro med omnejd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback