Avtackning

Nu är det snart fyra år sedan jag inledde mina studier vid det rättsvetenskapliga programmet med internationell inriktning. Min tanke med utbildningen var att utvidga mina kunskaper inom framförallt den konsumentfrämjande rätten, vilken jag kommit i kontakt med genom mitt arbete inom hemelektronikbranschen. Efter snart 190 poäng ser jag nu tillbaka på utbildningen och kan sammanfatta den med fyra år av hårt arbete, gemenskap och personlig utveckling.

 

I detta skede vill jag tacka de personer som hjälpt mig under åren är det alltid ett dilemma huruvida någon utelämnas och därför riktar jag ett generellt tack till de studiekamrater jag haft äran att samarbeta med, lärare och föreläsare samt min familj.

 

Känns lite konstigt att återigen lägga studentmössan på hyllan och börja arbeta, men en ny fas av livet tar förhoppningsvis fart iom dagens opponering och ventilering. För att gardera mig lite från arbetslivets faror har jag sökt 10 poäng i sommar och lika många i höst. Får se om det är något man orkar ta tag i?!


Over and out!


// Z //


 


Kommentarer
Postat av: Kellerman

Geez, lite nostalgisk?
Tyvärr har jag inte varit med under hela tiden och det kanske är lika bra det. HaaHaa!
Tiden går fort när man har roligt iaf och jag hade roligt under min tid i Örebro.
Hoppas att våra vägar korsas igen snart!

Postat av: Tomas

Jaa usch ja vad tiden har gått fort, men det är en oerhörd känsla att äntligen vara klar med utbildningen. Men det som jag värderar högst under dessa 4,5 år studerande är att man ha fått äran att lära känna så mkt trevliga personer.
Nu gäller det bara att vi hittar oss ett bra jobb och ett välbetalt arbete.

2007-05-31 @ 21:54:35
Postat av: Richard

Inte ett öga är torrt. Men vart kommer lilla jag in i bilden? Vi är ju inte studiekamrater... eller menar du att du ser mig som en av dina lärare kanske. Ja men det var ju trevligt! Efter 6 års studier får jag äntligen mitt erkännande ;)
Skämt åsido... grattis till examen och lycka till med jobbsöket, plötsligt händer det!

2007-06-01 @ 00:38:47
URL: http://bergove.blogg.se
Postat av: Martin

Tack själv! Jag är glad över att jag valde att läsa i Örebro. Nu håller vi bara tummarna för att arbetsmarknaden tar emot oss med öppna armar!

2007-06-01 @ 09:37:25
URL: http://hellvis.blogg.se
Postat av: Daniel

*snyft*
KOmmer sakna dessa låååånga fikapauser man haft. Och allt kul man hade under föreläsningar, folk man satt och dissade i smyg (som BW tex). Nu blir det helt plötsligt himla seriöst men man får hoppas att man när man nu träffas har råd att göra roligare grejer tillsammans som tex en weekend i Sälen eller dylikt.
//d

2007-06-01 @ 14:04:17
URL: http://djs.blogg.se
Postat av: Nicke (Z)

Trevliga inlägg från alla! Tack!!
Jag ämnar att återkomma i frågan!

2007-06-01 @ 17:26:58
URL: http://websurfers.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback