På spåret...

Vilket är resmålet? (Fuska inte!)

10 poäng -
Staden ligger i hjärtat av det vackra Sörmland.

9 poäng - Staden är omnämnd i en känd låt av dansbandet Grönvalls?

8 poäng - Alltid nära till naturen och de många sjöarna men ändå bara 55 minuters tågresa till Stockholms Central.

7 poäng - Glass i stora lass skulle man kunna säga!

6 poäng - Den småsarkastiska stämmingen mellan cenralorten och kornfågelns näste är välkänt.

5 poäng - Med sjöar - inte mindre än 178 st - och skogar inpå knutarna och med småstadens alla fördelar.

4 poäng - En kommun med knappt 17 000 invånare, med ett friskt näringsliv och med framtiden för sig enligt dess slogan.

3 poäng - Man skulle kunna tro att man är i Västmanland med tanke på de kringliggande samhällena, XXXXköping, HälleforsXXX mm.

2 poäng - Förkortningarnas paradis. BF VB mm.

1 poäng - Nu tänker du kanske - Vem har inte klarat av det nu? Tänk efter och få en poäng!

Redovisa ditt svar nedan och en motivering till varför du bör vinna detta åtrovärda pris!
- en kaffekupong och rätt svar meddelas senast den 23/3-07

Lycka till

// Z //

Kommentarer
Postat av: Nicke (Z)

Ärlighet varar längst! - Inget fusk!

Skriv rätt poäng!

2007-03-19 @ 19:25:58
Postat av: Anonym

VINGÅKER!

//John

2007-03-19 @ 19:48:00
Postat av: Tomas

Flen Flen solsken!!!!

2007-03-19 @ 20:43:40
Postat av: Tomas

9 p

2007-03-20 @ 10:07:58
Postat av: Anonym

Nu är det ju allmänt känt att jag är grymt allmänbildad, men!!! Hade jag inte tagit denna 10 poängare vore det ju total skandal... Flens signatur förutom "Violen från Flen" är ju "Flen mitt i sörmland"... Jag anser att jag är diskad i denna tävling eftersom jag förmodligen till stor del inspirerat till svaret som bildat frågorna... Kanske återkommer med en liknande tävling i min blogg... Om jag nu får för mig att det är kul att blogga! Som sagt svaret är Flen. och de som inte fått 9p bör skämmas arslet av sig ;)

2007-03-20 @ 20:17:59
Postat av: Nicke (Z)

Ok. Bergarn - Du är en solklar vinnare!!

2007-03-20 @ 20:27:16
Postat av: tomas

nehee han är ju diskad!!! Och hur kunde berg ta den på 10 p??? jag anar ugglor i mössan!!!!

2007-03-20 @ 23:33:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback