Gnäll....

Det är inte ofta jag hetsar upp mig över saker trots att jag kommer från gnällbältet (som iofs enligt min mening ligger minst 10 mil österut, men den diskussionen skalll vi inte ta denna gång).

Min kompis
Martin brukar oftast benämna sig som en gnällgôbbe och klagar, märkväl på ett komiskt sätt, på många orättvisor här i världen.

Nu åter till rubruken gnäll. Jag har vid ett okänt antal tillfällen fastnat framför TV4:s tittarombudsmans program där tittarna kan ringa in och gnälla på diverse saker inom kanalen.
"Det är för mycket reklam!, Varför är det reklam avbrott i filmerna?, Varför är det så hög volym i reklampauserna?" mm. Den där stackars tittarombudsmannen får sitta och ta skit, försvara sig och kanalen och be om ursäkt för diverse saker. Idén med programmet är, enligt min mening, bra men det måste ju finnan någon gräns!

Folk klagar på reklamen och jag tycket att det är fult att alltmera tangera gränserna för vad som är tillåtet, men å andra sidan är det ju en komersiell verksamhet och ingen j***a välgörenhet!
Ibland har jag harf lust att ringa in och tacka för att TV4 mfl faktiskt ger bra tv-underhållning till ingen kostnad alls. Det är så nära public service jag tycker man kan komma med komersiellt inflytande.

Ne sluta klaga på reklamen och byt kanal om det inte passar helt enkelt. Annars är det ju bara att gå och hyra "söndagsfilmen" hos närmaste videobutik. Denna utrotingshotade branch kastar säkert gladeligen minst 3 "tv-filmer" efter dig till en mycket ringa kostnad.

Jag tackar och tar emot!

// Z //

Kommentarer
Postat av: Martin

Helt enig!

Postat av: Arnsabrina

Merci for all the wonderful writings

2009-08-24 @ 08:08:35
URL: http://arnsabrina.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback