Ett år av seriöst och oseriöst bloggande... *Grattis Bloggen*

Nu har jag bloggat i ett år (dock försenad med firandet en vecka eller två) och det har varit kul! Det roligaste är att kolla tillbaka och se vad man hade för sig under förra sommaren. Midsommar osv.

Idag har jag föresten jobbat min första dag och känner mig rejält seg. ca 35 grader varmt inomhus och ingen som hellst form av ventialtion. Efter 20 minuter var jag genomsvettig och det blev inte direkt bättre av att vi skulle "rodda" butiken. Jag komer ju av diverse anledningar jobba i två butiker i år vilket passar mig perfekt. Skönt att slippa köpcentrets lång aöppettider ibland!

På lunchrasten hade ett 054-nummer ringt och det visade sig vara länsstyrelsen i Värmland som ville att jag skulle komma dit på intervjuu för en tjänst som (jag var omedveten om att jag hade sökt) förvaltningshandläggare på juristavdelningen. Jättekul tyckte jag och den 27 juni bär det av mot de värmländska skogarna igen.

Efter jobbet blev det en tur till MCD där restaurangbiträdena glömde bort våra specialorders vilket medförde att vi, efter ca 20minuters väntan på huvudrätten, fick gratis efterrätt. Iskaffe, rabarberpaj och cornettoglass i överflöd!

Morgondagen ser ut att bli lugn för min del, tror jag ska försöka hinna med lite skolarbete på sommarkursen "Projektledning" som jag läser på distans vid KTH.  Vet inte riktigt hur jag ska hinna med  den men det är väl bara att kämpa på!  FIck dessutom en kårräkning från Umeå universitet gällande  en anna sommarkurs som jag blivit antagen till. Den måste jag nog dock tacka nej till. Vill ju gärna att den enda lediga dagen varje vecka skall vara just ledig!

Work - One day down, many to go!

// Z //

Kommentarer
Postat av: Kellerman

Jasså? Hoppas att det går vägen med intervjuerna!

Postat av: Torsteinnatalia

The spam is very bad everywhere. anyway really enjoy your site

2008-09-19 @ 13:06:58
URL: http://torsteinnatalia.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback