Den lediga dagen...


Eftersom mitt schema fortsätter att plåga mig med 6-dagars pass hade jag även denna vecka ledigt på onsdagen.
Med tanke på den nya tillskottet i släkten var resmålet för dagen självklart. Väl i närheten av Nyköping var vädret fint och solen sken nästan hela tiden med undantag för ett par arga moln på långt avstånd.
Framåt kvällen tog vi vägen över metropolen Flen där vädret började att se oroväckende otrevligt ut! (se bild 1)

image164

När vi kommit en bit till på vägen small det till och himlen öppnade sig. På GPS:en stod det Valla och det gick att hålla knappa 50 km/h på motorvägen.

image165

Tänkte egentligen stanna och käka på vägen men suget efter mat övertrumfades av att INTE springa från bilen till matstället. Istället blev det tacos på hemmaplan, vilket inte var helt fel.

Regn och rusk!

// Z //

Kommentarer
Postat av: Tomas

Haha ni rörde er i mina hemtrakter, ni skulle ha stannat på kastrullhäxorna utanför valla. Där finns det mkt god husmanskost, eller varför inte en saftig tradarmacka(falukorv,stekt ägg mm) tillsammans med alla chaffisar.;)
Har ni köpt ny bil??

2007-07-13 @ 09:15:22
Postat av: Richard

Gött att ni var i trakterna kring Flen... Men det bör påpekas att den väg som du refererar till som motorväg är en riksväg... Den är jävligt bred så jag förstår att den uppfattas som något annat.

Postat av: Richard

Gött att ni var i trakterna kring Flen... Men det bör påpekas att den väg som du refererar till som motorväg är en riksväg... Den är jävligt bred så jag förstår att den uppfattas som något annat.

2007-07-13 @ 17:28:29
URL: http://bergove.blogg.se
Postat av: Anonym

Den här bloggen är ju CP!!! Varför reggar den min kommentar 2 ggr för? GGGrrrrr....

2007-07-13 @ 17:30:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback