BSR, inkompetens och 8 dagar kvar...

Ja, nu e man tillfälligt tillbaka efter en tuff höst med en massa plugg, jobb och annat.
Hittills har man skrapat ihop 26 p denna termin vilket medför att iaf CSN inte flåsar en i nacken.

Nu tillbaka till mitt syfte med dagens rubrik. Efter att, under höstens studier,  varit placerad på institutionen för ekonomi, statistik och informatik (ESI) förstår man vilken otrolig skillnad det är mellan ESI och BSR. På ESI använder man sig till stor del av studentforum och WebCT (Tentamensanmälan, scheman, information och diskussion). BSR däremot "har inte hittat någon bra lösning" på problemet så de fortsätter att använda sig av kurssidan för att lägga ut information som, enligt PUL, egentligen inte alls skall vara tillgänglig för allmänheten. Och de skall företräda juristerna??? Mitt råd är att  använda befintliga resurser som används på ESI i flera år!!

Vår första "föreäsning" bestod av att köpa kopierat kursmaterial av en mycket virrig kursadministratör (inte Madde) och få information om DIVA. Inget mer! Sen fick vi ta vårt material och gå hem och försöka lista ut vad som kan tänkas vara relevant med litteraturen/utdragen.

Ne, tacka vet jag ESI och företagsekonomin... Det känns nästan som man skulle vilja läsa FEK B ist..

Nu till ngt roligare. Om ca 8 dagar åker jag  till Österrike och jag tar naturligtvis skidorna med mig. Den stora bristen på snö här hemma har smittat av sig på humöret och jag hoppas att det i alla fall finns lite mer därnere..  Ska bli riktigt kul att få ett litet brejk, faasän det bara är en vecka..

Ses och hörs..

//Z//


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad dillar du om?? Äntligen har man ju kommit "hem" till den rättsvetenskapliga doktrinen igen.
Åka skidor?? Va orättvist, men efter våran ngt slitsamma höst är du ju värd en skönsemester innan allvaret sätter igång.

2007-01-19 @ 11:50:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback