Helgen - en sammanfattning...

Skärtorsdag - En torsdag som andra torsdagar förutom att "da man" Tompa fyllde 30-something... Trevligt med lite kaffekalas på Supreme med tillhörande kyckling/curry-macka. Sen bar det av till skolan för att låna lite böcker på bibblan.

Långfredag - En lååång fredag i skolan. Filade lite på inledningen till uppsatsen och försökte få ner lite vettigt inför mötet med min handledare på onsdag. Det gick väl semibra om man får uttrycka sig kryptiskt.

Påskafton - Normalt en ganska trevlig dag med fest och mat. I år fick jag hoppa in och jobba från 10-16 och det behövdes ju rent ekonomiskt. När jag kom hem blev det en snabb omsvidning för att hämta syrran på väg till middag hos morsan med särbo i Karlskoga. Där stannade vi fram till 21,30 för att sedan ta bilen hem igen.
Väl hemma började tröttheten sätta in på allvar och jag blev kvar i soffan framför tv:n där Göta kanal sövde mig i en rask takt.
Hade tidigare under veckan pratat med Nordvall som ville styra upp en fest vilken jag gladeligen hade gått på men oturligt nog kollade jag in på internetbanken och fick reda på att 363,62 kronor fanns kvar till nästa csn. Det e ju alltid trevligt på dessa fester men humöret och ekonomin gjorde att jag fick bli en looser i år. Får ta igen det nästa gång.
Passade på att skicka ut ett gäng personliga påskhälsningar i år till vänner och bekanta vilket iaf resulterade i ett visst sällskap då M var på fest.

Påskdagen - Vaknade hyfsat utvilad och var redo inför dagens ätande. Dagen flög förbi och nu är det helt plötskligt kväll igen. Har tid i tvättstugan så jag behöver inte känna mig rastlös.

Annandag påsk - "Vem vet?,- inte du, vem vet inte jag?"   Jag vet iaf att fortsatt arbete med uppsatsen står på schemat. Funderar på när man ska få sig ett liv på riktigt. Plugg och dåligt med pengar börjar ta knäcken på mig till slut. Nja, helt borta är jag väl inte än och nu är ju golfsäsongen inte långt borta. (trots att det snöar lite i skrivande stund)

Ja, glad påsk på er alla...

// Z //

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback