Re:

Har spenderat en stund och läst mina vänners bloggar. Intressant information som vanligt vill jag lova.
Fastnade lite på  inlägg om "Pensionärspromenad med Tompa!"
I inlägget klagades det på:

"Skolan har dragit igång rejält nu med. FekA är inte direkt den räkmacka, lektionsmässigt, som juridik varit. Satt 6 timmar idag med ett PM som vi har redovisning på imorgon bitti. Ngnstans inombords kan jag inte heller låta bli att morra lite smått åt
Martin som var klassrepresentant på FekA i våras och klagade på att kursen var för LÄTT!!! Tack för den bredsidan kompis...hämnden är ljuv och kan komma när man minst anar det :P"

Svar postat av Martin
-Men vafan. Kursen var ju så lätt så det var skrattretande. Eller också är det bara jag som är ovanligt begåvad!


Det här e den rättvisa storyn gällande dagen och kursen:
1, Vi satt så många timmar pga av att vi lökade de andra 34 timmarna på lektionsveckan som är 40 timmars jobb. Att det som sagt blev några timmar i skolan dagen innan redovisningen beror ju endast på att vi fikat för mycket, försovit oss (mig synnerligen inkluderat) och lagt ner tid på att bara bakfulla (mig inkluderat). Redovisningen flöt på bra trots att innehållet sviktade ngt och jag hoppas att vi slipper komplettera!

2, ESI har fått för sig att sätta in Lotta Lervalls kusin ist för alla trevliga föreläsare som tycks slutat i våras?? (PS De som vet vem LL är vet vad jag menar ds.) Hon har nåt av "uppsalaskolan" i blicken som oroar mig lite inför kommande drabbningar.

3, Tänk på att det finns andra som suttit i skolan hela dagen med en ny uppgift som skall redovisas nästa vecka.Redovisning ca 20 min genomgång + 10 min diskussion samt en stundande hemtenta som omfattar en essä-uppgift på ca 20 sidor som skall vara inne i samband med "enkla företaget"-tentan..
(hehe, var tvungen att klaga lite - lol)

4, Martin - Hitill har det varit lekstuga!
Bla -Hur är det att studera på universitet och Introduktion till det företagsekonomiska ämnet.
Vi har haft en föreläsning som någonstans inriktar sig mot ekonomistyrning och det e nog allt hitills!
Du är ju dessvärre ett par snäpp upp från min klass men jag hoppas att det ska gå bra.

Entreprenörskap/tillväxt here i come!


Kommentarer
Postat av: Daniel

Vadå fikat. Det kallas energihämtning och mental förberedelse nicke :P
Ok då. Vi har lööökat...men det är sista året vi kan göra det. Sen är det 40 år av jobb, jobb och jobb.
Jag är dock inte avis på er som har entreprenörskapet med. Håller på er grabbar!

//d

Postat av: Martin

haha! Härligt! Jag är fullständigt övertygad om att ni kommer att fixa tentorna utan problem. Klarar man sociala dimensionen (no offence Daniel) så klarar man allt. :)

2006-09-10 @ 10:47:54
URL: http://hellvis.blogg.se
Postat av: Killerman

LL is the devil! Kort o gott!

2006-09-10 @ 14:04:04
URL: http://niclaskellerman.com
Postat av: Amundmelissa

Very nice website !!! i just surfed by...keep up the good work ! fussball

2008-12-03 @ 08:51:52
URL: http://amundmelissa.20six.fr

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback