Nu märks det att det blivit vinter(tid)

Precis hemkommen från en dag i skolan. Idag kändes det som jag fick ganska mycket gjort trots att jag tog en ofrivillig sovmorgon till 10 (11 enligt sommartiden som man fortfarande lever på) och då förstår man att man börjar bli hyfsat slutkörd. Tror jag snoozade minst 10 ggr innan jag stängde av alarmet och somnade om.

Nu ska jag försöka förklara min rubrik ovan. Jag kom upp till skolan strax efter 12 och det var full rush överallt och jag kom ihåg att jag, under förra hösten, hittat ett "smultronställe" uppe på musikskolan.
När jag väl packat upp mina prylar och satt mig till ro, konstaterade jag att det satt sig fyra trummisar på våningen nedanför och av deras konversation, som var omöjlig att missa, kunde man uppfatta att de hade ngt trumprov under eftermiddagen. Efter dryga halvtimmen av trumsolon (med riktiga stickor) på vad lät som en soffa, gick de vidare in på lektion. -"Äntligen lite studiero tänkte jag"! och rätt hade jag, iaf i ett par timmar framåt, tills det kom ett gäng tjejer som verkade värma upp inför ngt?
"- la la la la laaaa la la" osv.. Det gick ytterligare en kvart sen försvann de med - Skönt!

Satt ngn timme till och kollade plötsligt upp och det var ju verkligen kolsvart ute...

Mörkt?

...och ofantligt tyst!  Jag var mer eller mindre själv kvar och förstog att det var dags att call it a day! (17.40)

Måste säga att det är grymt fint uppe på musikskolan som max är två år gammal och kaffet på PREGO var godare än jag mindes det!

Tjipp tjipp

// Z //

Kommentarer
Postat av: Martin

Vi trummisar kan det där med att föra oväsen. :)

Postat av: Nicke (Z)

Hehe, det var nog dig jag hade i åtanke när jag bloggade.. =)

2006-10-31 @ 11:24:44
URL: http://websurfers.blogg.se
Postat av: Kellerman

Prego är något av det jag saknar från Örebrotiden.
Måste vara lite konstigt när "studiegruppen" inte längre är samlad längre!

2006-10-31 @ 12:04:03
URL: http://niclaskellerman.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback