Ja du Killerman.... Matbloggen nästa!

Tjena alla gamla rävar..

De senaste veckrna har det varit en del att göra i skolan men jag kan inte klaga.
Det e för första gången (förutom c-uppsatsen) som man verkligen får sitta i skolan från 08,00 - 17,00 och arbeta hela tiden! hehe..
Det är ju inte utan viss ångest man inser att arbetslivet närmar sig med stormsteg.  Jag hoppas dock att  medför positiva saker med kanske främst mer monetära medel i fickan runt den 20 varje månad. Men känner jag mig själv rätt så följer utgifterna inkomsterna hack i häl.

Min kompis
Martin har den senaste veckan grundat ngn form av matpresentations-blogg där han visar vad han ätit och framförallt hur han presenterat rätten för sig själv och sina vänner.
Jag är naturligtvis inte sen att följa, dock är jag väl i grunden ingen utbildad kock, men har under åren lärt mig att slänga ihop en och annan husmansrätt!

Matlagnings-CV
Exprimentell matlagning som individuellt val ett gäng veckor på gymnasiet.
Kokgrupp-chef under 10 månader på Norrlands Artilleriregemente i Boden.

Som ni ser är det slut på meriter där men det hindrar inte mig från iaf försöka!
Denna vecka började med Flygande Jakob som är en klassisk , men ngt bortglömd, maträtt med en trevlig smak. Vidare har det lagats kyckling med currysås och denna gång gjordes den från grunden och kom inte från ett färdigt paket. hehe..

Idag var jag sugen på pizza och här är resultatet =
EN del Hawaii och en del salami paprika och champinjoner.

En ngt okassisk Hawaii tillsammans med en salamipizza med paprika. Hela anrättningen är toppad med champinjoner och västerbottenost!

Jag lovar att den smakade mums i magen! (trots det ngt udda utseendet!)


Väl mött!

/Nicke

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hmmm kan man beställa en sån?? Och sen undrar jag om du har hemkörning???
HOHOOOO

2006-10-03 @ 22:08:18
Postat av: Daniel

"Ja du Rune, du är allt en riktig hejare till kock!!"

Hmm, man kanske skulle börja med ngt liknande nu när man är på semester. =)

//d

Postat av: Killerman

Så ja, nu ser det bättre ut! Hoppas på mera sådana inlägg framöver! ;)

2006-10-09 @ 10:03:04
URL: http://niclaskellerman.com
Postat av: tompa

Göttilainen var den tack tack

2006-10-09 @ 18:44:27
Postat av: Tormodsabrina

Thanks for the information

2009-02-23 @ 10:38:02
URL: http://tormodsabrina.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback