"Sommar, sommar och sol. Havet och vinden och doft av kaprifol..."

Här i Sverige håller vädret en stabil temp runt 27 grader och jag har precis börjat min sommarkurs inte allt för långt ifrån MR. Kellermans hemtrakter.. Linköping är en trevlig stad måste jag säga, både universitetet och stan i övrigt..
Läser straffrätt med inriktning mot ekonomisk brottslighet på helfart i 5 veckor och från början var tanken att slappa genom kursen, men den är bra och intressant och kan säkert bredda mina knappa kunskaper på området. Lite svårt att läsa dock när termometern stog på 30 grader i tisdags.

Samtidigt som studierna knegar jag vidare på SIBA under sommaren för att dels ha ngt att göra och dels för att starta en reskassa. Vi håller, i skrivande stund, på att planera en resa till NY i mitten av augusti och hoppas att det kan bli verklighet. Hotellet   http://www.haydenhall.com/rooms.html   ligger bra till och inte alls långt från Central Park och Times Square vilket underlättar när man inte varit i stan förut..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback