Mittelsommer (fritt översatt)

Midsommar e en trevlig högtid som ofta resulterar i en kraftig bakfylla och i mitt fall någon form av skada.

Dagen började medatt packa prylarna och sätta fart mot Saxån i Värmland. När jag kommit knappt en mil kom jag på att ngt saknades (Sovsäck, liggunderlag, kudde osv), vände snabbt om och hämtade lite grejer hos farsan. Efter drygt en timme rullade jag in precis intill Saxå GK, där målnen inte såg helt lovande ut.
Grabbarna och tjejerna som ordnade festen hade gjort ett kanonjobb och förberett ett provisoriskt tak mellan två bodar, vilket gjorde att vi kunde sitta ute trots vädret.
Vid 14-tiden dukades det upp till knytkalas i takt med att regnet ökade. Från att börja dagen med shorts och piké till att vara fullt påklädd med ylletröja och gore-tex ställ tog bara någon timme och dagen kändes unte helt ok. Som tur var bjöds det på nubbar i en rask takt och snart var värmen uppe.
Efter maten sken himlen upp och solen kom med full kraft, 20 grader + igen - skönt!
Något rund under fötterna inleddes en sambafotbollsmatch utan like, hårt och tufft spel i säkert över en timme, med endast ett fåtal skador som följd.. Det e farligt att springa järnet och dricka öl samtidigt! - Jag lovar! Jag drog in foten i en trasig tegelpanna och åkte på några riktiga kapningar så ena knät var rätt sargat, men det la man inte direkt märke till igår. Efter det blev det årets första dopp *Burrrr*
Kvällen löpte vidare med tipspromenad och div lekar där mitt lag stog som det vinnande, alltid trevligt när man är en tävlingmänniska.
Avslutningsvis blev det fotbollssånger framför brasan tillsammans med de närmare en miljon knott som samlats där - Konflikterna mellan knott och människor blev många!
Jag slocknade någonstans mellan 00,00 och 00,30 på förarsidan av bilen vilket faktiskt fungerade hyfsat med madrassen för rutan och sovsäcken som täcke.
Vaknade med jordens träningsverk i hela kroppen samt det kändes som det satt nålar under högerfoten, men det e smällar man får ta när man haft en överlag trevlig kväll.
Åter hemma i Öret blev det en låda från svampengrillen, vilken satt fint precis innan fussballen började...

Untill next time

Tjipp Tjipp....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback