Jaha, Daniel.... Uppryckning av bloggen var det..

Ja vad har hänt i mitt liv de senaste dagarna (sedan 26 juli då jag senast fick flyt i fingrarna)?
- jobb (bara tre dagar kvar) och golf har väl varit huvudsysslorna under dessa dagar..

Börjar med golfen för det har nog varit roligast. Har spelat t fyra rundor varav en, utifrån mitt hcp och spel, var en kanonrunda.

Dagen på Kumla GK började med lite puttning på övningsgreenen, vilket för ovanlighetens skull kändes ok.
Jag gillar inte att stå på ranchen och nöta innan en runda då det, enligt min mening, gör att jag förbrukar de "bra" slagen där i stället för på banan.
Det var jag, Olle K och hans syrra som skulle gå ut 12,27 och det svenska sommarvädret visade sig från sin allra bästa sida. Kumla GK är en väldigt varierad bana av skog/park karaktär som är ovanligt lång då den på två ställen har transportsträckor på dryga halvkilometern. Jag började rundan med ett gäng bogeys och ett par par. (hehe) Spelet kändes helt ok och de flesta slagen gick rakt och förvånadsvärt långt. Värmen var påtryckande och det gjorde att Festisen i bagen snabbt gick åt. Ju längre dagen gick fick jag fler och fler greenträffar från varierade avstånd vilket medförde att jag höll ihop spelet hela vägen, ngt som jag har väldigt svårt för annars. När vi slutligen knatade upp för artonde hålet insåg jag att sänknigen var nära. Avslutade dock med en dubbelbogey men fick trots allt 34 poäng vilket innebar att den bästa rundan på drygt fem år var avklarad!

De övriga resultaten var enligt följande:
Kårsta GK - 26 Poäng
Nora GK - 24 Poäng
Gustavsviks GK - 19 Poäng

För övrigt har det varit Örebrofesten här i stan och jag, Danne och Richard tog en sväng ut till stortorget när RIX FM hade sin konsert. Kvällen blev lugn då vi skulle lira på Kumla dagen efter.

Avslutningsvis fick jag resultatet på min sommarkurs och det blev ett G!!! Hur nöjd som helst utifrån de förutsättningar jag haft!   Mycket trevligt.

PS. Martin och Danne.....  Den där idén om en helg i Karlstad verkar vara riktigt trevlig och jag e på om inget oförutsett händer! DS.


C U


//////Z///////

Kommentarer
Postat av: Birgerfreya

Follow your dreams, you can reach your goals.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback